Monday, August 28, 2006

livet hånskrattar år (mig) ER!

Exjobbsrdovisning i fredags. Äntligen har man skiten ur världen. Uppslutningen var inte direkt överväldigande. Jag trängdes i en stor föreläsningssal med ca 10 andra personer. Alltid lika kul när folk skall hålla föredrag och har noll koll. Jävla glidare. Inte bara en skymf för skolan utan även mot de som verkligen ansträngt sig. Ibland undrar man om endel personer gått i skola överhuvudtaget. När inte ens de som bott i Sverige i över 20 år och har svenska som moersmål kan skriva begriplig svenska blir man ju onekligen rädd.
Bara tanken på att sådana människor konkurrera med mig (gör de väl knappast men teoretiskt sett) där ute i verkligheten (HÄR, för fan, jag är mitt i fucking vekligheten) och på så sätt drar skam över min redan aldeles för anonyma utbildning känns det verkligen som om livet ler. Eller kanske snarare hånskrattar.


Nu är man tillbaka på jobbet och sitter och gör nada. Väntar på att klockan skall bli fem. Sitter och suckar. Petar lite med papper och penna. Säger nåt roligt. Ingen svarar. yeah. På IKEA är det kul nästan jämt...

No comments: