Friday, November 18, 2005

En phet jävla skitdag!

Veckans hittills värsta dag. Lätt. Det slog tillbaka för att jag var så uppåt igår, typiskt.
Imorsse var jag på lite halvknasigt humör och bestämde mig för att gå till skolan och jobba eftersom det säkert skulle finnas folk där som kunde pigga upp mig och ge lite konstruktiv hjälp. Såklart var hela labbet dött när jag kom dit, och ingen kom på hela förmiddagen heller. Fattar inte var dom håller hur? Sitter alla på feta G5:or hemma? Det är ju inget kul när alla bara pysslar på sitt håll och dyker upp endast på redovisningarna =(.

Nåja, vid 2-tiden mådde jag så illa så jag var tvungen att gå hem och äta nåt. När jag kommer hem ligger det en lapp instucken i dörrspringan... från Radiotjänst såklart. Jävla fittor! om hade tydligen stått och spionerat in genom mitt fönster och konstaterat att jag har en TV... Finns det inget som heter hemfrid i det här landet? De som jobbar på radiotjänst måste vara världens mest miserabla och misslyckade människor eftersom de uppenbarligen njuter av att gå runt och spionera och sätta dit folk. Jag och min lilla lilla tio år gamla TV har alltid en sån förbannad otur. Sen vet man att folk i grannhusen sitter som svampar med phet munk på sina +32"-vidunder.
Löjligast av allt är dock att Radiotjänst har "Sett-" och "hört"-rutor på sina förbannade små lappar där de kan kryssa i hur de kom fram till att ma har en TV. Det är alltså helt okej att smyga och spinoera på folk, lyssna utanför dörrar och liknande. Jag kan inte fatta att sådant överhuvudtaget är tillåtet.

När jag har lugnat ner mig och fått min morssa att lova att betala TV-avgiften får jag ett fett diss-mail som säger att jag gjort ungefär 5 timmars arbete helt förgäves. Urballning igen. Jag har alltså ballat ur ett antal gånger idag och nu har jag phet huvudvärk av allt grinande. Värst av allt är väl ändå att man har lånat pengar till GT-studier i 2½ år och NU märker att man borde ha använt dem till nåt helt annat. Kanon.

No comments: